TOP letní kampaně: Skittles se omlouvá a Fiat už nebude šedý

Jak budovat značku? Jednoduché nápady bývají ty nejlepší. Každý měsíc pro vás vybíráme TOP kampaně z celého světa. Tak se inspirujte!


Kreativní ředitelé Publicis Groupe pro vás každý měsíc vybírají kampaně z celého světa, které značkám pomáhají budovat vztah se svými zákazníky. Tohle je prázdninový výběr Petra Rotha a Kosty Schneidera. 

Renault: Řidič má šťávu, majitel nabíječky peníze

Petr Roth: Sošky lvů z Cannes jsou rozdány, takže tentokrát je opravdu z čeho vybírat. A začneme zostra. Grand Prix v kategorii Creative strategy (a k tomu ještě další dvě zlata a jedno stříbro v dalších kategoriích) si odnesla práce našeho klienta Renault, který se v posledních letech snaží profilovat jako leader v oblasti elektromobility. A když chcete opravdu budovat značku, musíte myslet dál než jen na prodej svých výrobků. Ve Francii je totiž sice 1 milion elektromobilů, ale jen 80 tisíc veřejných nabíjecích stanic. Co s tím? Inspiraci našel Renault ve stále populárnější sdílené ekonomice a po vzoru Airbnb vytvořil peer-to-peer aplikaci propojující majitele elektromobilů s majiteli domácích nabíječek, u jejichž domu si pak v případě potřeby mohou za výhodnou cenu dobít baterii svého vozu. Řidič má šťávu, majitel nabíječky peníze, Renault a agentura Publicis Conseil Paris nehynoucí slávu. Zkrátka win-win-win situace.


Stella Artois: Umělec století 

Kosta Schneider: Van Gogh se může jít zahrabat! Stella Artois se díky tomuto úžasnému kreativnímu tahu stává umělcem století. Propojením algoritmů a výtvarného umění vzniklo mistrovské dílo v oblasti budování značky. Tato kampaň je jako dítě, které se narodilo ze společné lásky umění a vědy, a dokazuje, že pivo Stella Artois je nedílnou součástí kulturní historie. Kultivovaný a nesmírně zábavný zážitek využívající moderní technologie, o kterém jsme ani netušili, že jej tolik potřebujeme. Na zdraví, Stella Artois! Kreativní laťku i naše sklenice jste zvedli hodně vysoko! Kampaň jen tak mimochodem získala na letošních Cannes Lions Grand prix, dvě zlata a dvě stříbra. 


Skittles: Limetka je zpátky ve hře

Petr Roth: Zatímco projekt Renaultu je vážně chytrý, tahle kampaň Skittles je neskutečně zábavná. Ale nic jiného bychom od Skittles přece nečekali. Vždyť humor je už dlouhá léta jejich hlavním poznávacím znamením (samozřejmě po duze). Jejich poslední kampaň je důkazem, že i pozdní omluva se počítá. Pokud to uděláte pořádně. A když k tomu ještě přidáte obří porci humoru, počítáte také zvýšené prodeje, obrovský zájem o značku a ceny, v tomto případě 2x zlato a 1x stříbro z Cannes Lions. O co šlo? V roce 2013 změnily Skittles svou „zelenou“ příchuť z limetky na zelené jablko. A naštvali tím stráááášně moc lidí. Konkrétně 130 880 – tedy aspoň tolik lidí si stěžovalo na sociálních sítích. Takže když teď Skittles vrátily limetku zpátky do hry, nastal čas se všem těm lidem omluvit. Jednotlivě!


FIAT: Dost bylo šedi

Kosta Schneider: Tak tohle jsme nečekali! CEO Fiatu se právě i s autem ponořil do kádě plné barvy a celý automobilový trh je z toho paf. Tímto odvážným krokem se Fiat nejen zbavuje šedi na svých autech, ale zároveň se mění z poněkud nudné na energickou kreativní značku.


Claritin: Dobrá zpráva pro alergiky

Petr Roth: Blizna. Pestík. Znáte? Já si to ze školy sice matně pamatuju, ale vlastně mě nikdy nenapadlo uvažovat nad tím, že i stromy jsou taky samci a samice. No a informace, že pyl produkují jen samčí stromy, zatímco samičí ho pohlcují, mě díky této kampani Claritinu úplně zaskočila. A to jsem zasloužilý alergik.


Claritin naštěstí nezůstal jen u tohoto insightu a rozjel kampaň za sázení samičích stromů, aby tak snížil množství alergenů ve městech. Kde se bůhvíproč obvykle sázejí hlavně samčí stromy. Ruku na plíce, takovou inciativu jeho zákazníci rozhodně ocení a v jejich již více neslzících očích se Claritin stal značkou, která pro ně a řešení jejich každoročních obtíží dělá mnohem víc než jen prodávání tlumících léků. Po zásluze stříbrný lev v kategorii Brand experience a být v porotě víc alergiků, jistě by Claritin dosáhl i na zlato.