TOP květnové kampaně: Znělku Goldfish už nedostanete z hlavy!

Jak budovat značku? Jednoduché nápady bývají ty nejlepší. Každý měsíc pro vás vybíráme TOP kampaně z celého světa. Tak se inspirujte!


Kreativní ředitelé Publicis Groupe Petr Roth, Nikola Foktová a Kosta Schneider pro vás každý měsíc vybírají kampaně z celého světa, které značkám pomáhají budovat vztah se svými zákazníky. Tohle je květnový výběr.

Doritos: Najdeš trojúhelník?

Petr Roth: Oblíbené trojúhelníkové chipsy Doritos už řadu let úspěšně budují svůj brand právě na svém tvaru. A jak ukazuje case study z jejich poslední kampaně, umějí navíc do své komunikace účinně zatáhnout i své zákazníky. Stačilo jen změnit narativ a místo úvahy, že Doritos vypadají jako trojúhelníky, to postavit naopak tak, že všechny trojúhelníky vypadají jako Doritos. A nekonečné množství nových reklamních ploch bylo (ve spojení s AR mobilní aplikací) na světě.                                       


Budweiser: Není podtácek jako podtácek

Kosta Schneider: Tato reklama na Budweiser je geniálním počinem při budování značky. Ačkoli hudba možná nemá přímou souvislost se samotným pivem, vytváří neuvěřitelně silné emocionální spojení se značkou. Použitím vinylových barových tácků, které slouží jako dvojí desky, využívá Budweiser nostalgii a vřelost spojenou s vinylovou hudbou. Tato nečekaná kombinace podněcuje zvědavost a intriky a zanechává ve spotřebitelích trvalý dojem. Je to důkaz schopnosti značky myslet mimo rámec a vytvářet jedinečná spojení, která hluboce rezonují s jejich publikem. Na zdraví značce Budweiser za podporu nezapomenutelných zážitků díky síle hudby a kreativity.


Disney+ & Uber Eats: Degustační menu, ze kterého si vybere každý

Nikola Foktová: Kouzelná spolupráce Disney+ a Uber Eats ku příležitosti premiéry Ant-Mana. Z miniaturního degustačního menu si můžete vybrat z celé řady chutných jídel od nudlí přes pizzu až po fish and chips. Nechybí ani vegetariánské burgery a saláty. Krásná ukázka, že i mravenčí kampaň může dosáhnout velkolepých výsledků. Během pár hodin o ní mluvil doslova celý svět. Disney+ tak krásně naplňuje jejich dlouhodobý brand purpose a opět našel zcela nový způsob, jak nás všechny vytrhnout z všednosti dní a naservírovat nám nezapomenutelně kouzelný zážitek. 

Goldfish: Znělka, kterou nedostanete z hlavy

Petr Roth: Získat během předávání cen Grammy největší pozornost se svým reklamním jinglem, který je navíc už desítky let starý? Našim kolegům ze Saatchi & Saatchi New York se to podařilo tak dobře, že jingle pro jejich klienta Goldfish prozpěvovali nejen spokojení zákazníci, ale i řada známých značek. Zlatá sušenková rybička tak získala kompletní medailovou sbírku na nedávno skončených Clio Awards a po právu si brousí ploutve i na lva z Cannes.

IKEA: Hrdě druzí nejlepší

Kosta Schneider: "The Second best" reklama společnosti IKEA je z hlediska budování značky skvělým tahem. Díky sebeironii a autenticitě využívá důvěryhodný pohled spotřebitelů. Tento odvážný přístup navazuje skutečné spojení s publikem, ukazuje sebevědomí společnosti a zároveň uznává lidskou snahu o dokonalost. Prostřednictvím této reklamy IKEA demonstruje, že rozumí přáním a výzvám svých zákazníků, což posiluje důvěru a loajalitu. Přijetím sebeironie vytváří značka osvěžující a nezapomenutelný zážitek, který ji odlišuje od konkurence. Je to chytrá strategie, která staví řetězec do pozice značky, která nejen dodává kvalitní výrobky, ale také rozumí humoru a realitě každodenního života.


Burger King: Tohle je Mexiko.

Petr Roth: Po obřím úspěchu kampaně The moldy whopper, která vizuálně neotřelým způsobem informovala o ukončení používání všech umělých přísad v burgerech této značky, přišel Burger King v Mexiku s kampaní Nonartificial Mexico, v níž spojil totéž sdělení s národní hrdostí a uvědoměním prostých Mexičanů. A přestože Burger King opakovaně dokazuje, že nové technologie mu v reklamní komunikaci rozhodně nejsou cizí, dokázal tu, že síla autentické reportážní fotografie má i ve světě plném AI stále své místo.


Jo a taky tím zvedli prodeje o skoro 40 %, kdyby to někoho zajímalo. 


EOS: Kůže tak jemná, že i lišky závidí

Kosta Schneider: V nové reklamě "Foxes Wear Soft Human Skin" představuje společnost EOS svou značku jako odvážnou, jedinečnou a nebojící se posouvat hranice. Pokud jsou kampaně, i ty zaměřené na produkt, prováděny konzistentně, mohou se stát silným příkladem budování značky. Tón hlasu je totiž při jejím rozvoji klíčovým prvkem. Pokud si chce EOS udržet pozici silné a soudržné značky, je potřeba, aby její budoucí komunikace byla v souladu s tímto přístupem. 

Description