Kampaň McDonald´s vás donutí zvednout obočí. A pamatujete na Paris Hilton?

Jak budovat značku? Jednoduché nápady bývají ty nejlepší. Každý měsíc pro vás vybíráme TOP kampaně z celého světa. Tak se inspirujte!


Kreativní ředitelé Publicis Groupe Petr Roth, Nikola Foktová a Kosta Schneider pro vás každý měsíc vybírají kampaně z celého světa, které značkám pomáhají budovat vztah se svými zákazníky. Tohle je březnový výběr.

Partners Life: Víte, co následuje po závěrečných titulcích?

Petr Roth: Reklamy na životní pojištění jsou obvykle truchlivě patetické nebo truchlivě nudné. Partners Life na Novém Zélandu to naštěstí vzali za zábavnější konec, který se jim daří dlouhodobě držet v odlehčené tonalitě, a pozitivně se tak v myslích zákazníků odlišit od konkurence. Doporučují 4 z 5 patologů.


McDonald´s: Kampaň, která nenechá vaše obočí v klidu

Nikola Foktová: Skvělá kampaň z dílny Leo Burnett London, která dokázala propojit ikonický symbol značky se zažitým chováním zákazníků. Kromě skvěle řemeslně zpracovaného spotu z dílny režiséra Edgara Wrighta vytvořili také speciální oboční filtr, challenge na tiktoku nebo merch. Geniální počin, který buduje brand prostřednictvím skutečného chování lidí a nenechá tak přirozeně jediné obočí v klidu. I'm Lovin' It!


First Direct: Jak se odlišit od kampaní jiných bank?

Kosta Schneider: Maskotem kampaně je skunk, který má představovat negativní aspekty života na mizině, jako je pocit trapnosti nebo nečistoty. Kontroverzní? Ano. Ale je to dobrý příklad budování značky, protože účinně propojuje důležité sociální téma a zapamatovatelné vizuální prostředky, které značku činí výraznou. Tato kampaň má lidem pomoci překonat negativní asociace spojené s tím, že jsou "skint" nebo nemají peníze. Pomocí humoru a relativního konceptu se First Direct dokázala odlišit od ostatních bank a vybudovat si emocionální spojení s publikem.


Blockbuster: Reklama, kterou svět neviděl

Petr Roth: Tímto strhujícím trailerem nalákala síť videopůjčoven Blockbuster na svou poslední reklamu určenou pro Superbowl. Dlužno ovšem dodat, že ze sítě, která v roce 2004 čítala přes 9 000 poboček s více než 80 000 zaměstnanci, dnes zůstala jedna jediná v Oregonu ve Spojených státech. A že ten Superbowl spot byl a je k dostání pouze na VHS právě tam. Takže i když skutečně existuje, vy ho nejspíš neuvidíte. Tenhle ujetý projekt ale podle Contagious údajně dosáhl takového organického PR efektu, že s nulovými mediálními náklady získal reach kolem 1 miliardy. Můžeme tomu věřit, nemusíme, ale nic to nemění na tom, že nápad je to parádní.


Adidas: Tohle tě zvedne ze židle

Nikola Foktová: V jednoduchosti je krása. A tady to platí dvojnásob. Emotivní oslava běhu, nejpřirozenějšího pohybu člověka. V celé jeho kráse. Snad ještě víc, než samotný spot, mě osobně baví printy nejnovější Adidas kampaně Running needs nothing but you. Ten čistý minimalismus, jednoduchost a oslava vás samotných doslova zvedá ze židle. Táhne někam ven. A přesně takovou sílu by dobrá brandová reklama měla mít. Nádherné napojení na dlouhodobý claim brandu je už pak jen milou třešničkou na proteinové tyčince.


Dove: Každý může být superhrdina

Petr Roth: Etalonem povedeného a skutečně dlouhodobého brand buildingu je bezesporu Dove a jejich brand purpose Real beauty. Posledním z blyštivých korálků navlečených na této koncepční niti je projekt Real virtual beauty, který přenáší boj za přirozenou krásu do herního světa (Lara Croft promine).


Hilton´s 10 minutes Tik-Tok: Pamatujete na Paris Hilton?

Kosta Schneider: Vytvořením nativního obsahu, který s publikem rezonoval, dokázala kampaň Hiltonu na TikToku zaujmout a udržet jeho pozornost po dobu desetiminutového videa, přestože porušila hlavní pravidlo platformy pro krátká videa. Hilton se odlišil od ostatních značek tím, že zábavným a poutavým způsobem představil svou jedinečnou osobnost a hodnoty. Koncept kampaně "For the Stay" odpovídá současné komunikační platformě Hiltonu, která se zaměřuje na zážitky z hotelu namísto okolních atrakcí, což je odlišný přístup od ostatních hotelových a nájemních značek. Celkově kampaň úspěšně narušuje očekávání tím, že netradičně využívá platformu TikTok a zdůrazňuje positioning značky Hilton.

SPA: Zázračná pilulka, která neexistuje

Nikola Foktová: Jak donutit Belgičany pít více vody, když 75 % z nich nedodržuje ani základní pitný režim? A dlouhodobě se tak umisťují na nejvyšších předních příčkách “nepijců” v Evropě. Stejně tak jsou ale známí svou nadměrnou konzumací léků. Voilá! Značka minerálních vod SPA přišla s geniálním řešením: Placeb'eau, první pilulka, která neexistuje. A přitom léčí. Stačí, že při jejím užití vypijete dostatečné množství vody. Super kreativní řešení, které řeší reálný lidský problém a zároveň je skvěle řemeslně zpracované. Takhle by měly značky budovat svůj brand!