To nejlepší ze světové dílny Leo Burnett podle Nikoly Foktové

Reklamní agentura Leo Burnett pravidelně sestavuje žebříček svých nejlepších kampaní z celého světa. Tady je výběr devíti nejlépe hodnocených kampaní letošního roku.


Leo Burnett patří k nejvýznamnějším globálním reklamním sítím. Její kreativní ředitelé pravidelně vybírají ty nejlepší kampaně ze svých více než 40 poboček z celého světa a v rámci Global Product Committee je hodnotí ikonickou stupnicí HumanKind na škále od 1 do 10 (více o škále najdete třeba tady). Jejím hlavním posláním je oceňovat nápady, které mění svět. Hodnocená je přísné a dostat skóre alespoň 7 není vůbec jednoduché - nejvyšší ocenění si letos odnesla kampaň The Missing Chapter z dílny Leo Burnett India, která získala 8.06 bodu. Letošního hodnocení se zúčastnila i kreativní ředitelka Leo Burnett Praha Nikola Foktová. Tady je její výběr nejlepších prací. 


The Missing Chapter (Leo Burnett India) - 8.06

Začínáme tedy rovnou tím nejlepším! Následující kampaň získala Cannes Lions Grand Prix v kategorii Sustainable Development Goals. Je dokonalým důkazem, že kreativita dokáže měnit lidské chování. Nejvyšší score tak právem patří právě jí.


Royal Makeover (Leo Burnett London) - 7.0

Celá Británie ví, že královnino jubileum musíte oslavit ve velkém stylu. A co teprve platinové jubileum! Kolegové v Leo Burnett London spolu s McDonald’s vytvořili skvělou multikanálovou kampaň. Odlaunchovali ji věnováním svého ikonického claimu Její Výsosti. Jediným copy-twistem strhli pozornost celého království. Na královninu počest vytvořili tento McServis hodný Její Výsosti. A nebáli se ani oslovit královský filharmonický orchestr, který pro madam vytvořil její vlastní „I’m lovin‘ it“ verzi. Tady je všechno. Idea, craft, dokonalý timing.


Chewpons (Leo Burnett Toronto) - 6.37

Jednoduchý, milý nápad s krásným twistem na konci. Výrobce pamlsků pro pejsky Milk-Bone se spolu s kolegy z Toronta rozhodli nezůstat jen u krásně minimalistických printů, ale posunout celou myšlenku dál. Rozkousal vám váš čtyřnohý kámoš milovanou pantofli, ponožku, nebo typicky domácí úkol? Stačí poslat důkaz v podobě fotky do Milk-Bone. Získáte slevu na jejich produkty, takže už se podobná čtyřnohá tragédie nebude opakovat. 

McSwings (Leo Burnett Dubai) - 6.25

Nikdy není pozdě vrátit se do dětství. A jestli existuje brand, který má radostné dětství ve své DNA, je to McDonald’s. Dubajská pobočka Leo Burnett se proto rozhodla proměnit jeho ikonické logo v houpačku. A pro (nejen) dospělou část svých zákazníků tak připravila originální brand zážitek. Geniálně jednoduchý nápad. 


Blooming Billboard (Leo Burnett Dubai) - 6.22

Coming out chce čas. A kuráž. Své o tom ví Pride a Leo Burnett Beirut. V ulicích Beirutu totiž nechali rozkvést během Pride měsíce billboard s krásným poselstvím: Love always blooms. Billboard sám o sobě vzbudil mediální poprask... aby byl za několik málo dnů zničen neznámými vandaly. Tvůrci se ale nevzdali. Naopak. Přesunuli kvetoucí lásku na sociální sítě a vybídli všechny své podporovatele šířit kvetoucí barvy duhy pod hashtagem #lovealwaysblooms. Krásná ukázka síly „Acts. Not Ads.“ přístupu. 

Fries Claims (Leo Burnett London) - 7

Všichni jsme se už stali objetí tohoto zločinu. Leo Burnett London se rozhodli konečně zasáhnout a vytvořili kampaň bojující proti krádežím nejslavnějších hranolek. Tato práce si díky svému silnému insightu, geniální myšlence a super exekuci právem odnesla čistou sedmičku. 

Cluck and Play (Leo Burnett Sydney) - 6.06

Za mě úplná bomba, která řeší zásadní problém lidstva: Jak jíst smažené kuře během hraní online her? Já osobně jsem doufala ve vyšší score. Myslím, že by si tenhle geniální vynález zasloužil minimálně sedmičku.


Billy The Watcher (Leo Burnett Colombia) - 7.2

Seznamte se: Tohle je Billy. Billy chrání denně tisíce dětí před šikanou. Se svolením rodičů totiž sleduje chatovací okna těchto dětí a jakmile se v nich objeví symptomy kyberšikany, informuje o všem rodiče. Spolu s ostatními porotci jsme se shodli, že tento nápad má potenciál změnit svět k lepšímu. Kyberšikana je rapidně rostoucí téma, které je potřeba řešit. A možná je tím řešením Billy a každý jeho další update. 


Lollar - The Currency Of Corruption (Leo Burnett Beirut) - 7.4

Poslední vybranou kampaní je první 100% zkorumpovaná měna. Ta vznikla ve spolupráci beirutské Transparency International s tamní Leo Burnett pobočkou. Aby upozornili na největší finanční skandály tamní vlády, vytvořili sérii unikátních bankovek. Každá z nich reprezentuje jinou korupční kauzu. A nezůstali jen u prvotřídního designu. Bankovky vrátili do oběhu a vyzvali obyvatele Beirutu, aby chtěli Lollary proměnit v bankách a získali tak své peníze zpět. A výsledek? Kromě téměř 5 bilionů impresí také odstoupení klíčových představitelů a pozastavení platnosti zákona o kontrole kapitálu. O skutečném impactu v tomto případě není třeba pochybovat. A hodnocení 7.4 je tedy více než na místě.