TOP dubnové kampaně: Heineken přichází s nudným telefonem a Barbie má vlastní kečup
Jak budovat značku? Jednoduché nápady bývají ty nejlepší. Každý měsíc pro vás vybíráme TOP kampaně z celého světa. Tak se inspirujte!
Kreativní ředitelé Publicis Groupe pro vás pravidelně vybírají kampaně z celého světa, které značkám pomáhají budovat vztah se svými zákazníky. Tohle je dubnový výběr Nikoly Foktové, Petra Rotha a Kosty Schneidera.
Burger King: Zrození s láskou k ohni
Kosta Schneider: Burger King vládne jako opravdový love brand! Jeho poslední kampaň „Born to be Flame Lovers“ chytře připomíná věrným zákazníkům jejich dětství. Video, vytvořené pouze z obsahu sociálních sítí, staví na nefalšované autenticitě a nenechává nikoho na pochybách. Je to na ohni grilované svědectví o skutečném spojení mezi značkou a milovníky burgerů.
Heineken: Přes internet si spolu pivo nedáte
Petr Roth: Naši kolegové z Publicis Italy v minulých dnech udělali další výrazný zářez na pažbě své dlouholeté spolupráce s pivní značkou Heineken a opět je to pecka, která zvesela ignoruje zavedené reklamní pořádky, a přitom neskutečně baví.
Ve zkratce – čím chytřejší mobil, tím méně času na setkávání s přáteli. A Heineken samozřejmě dlouhodobě chce, aby se lidé setkávali, protože přes Instagram si spolu prostě pivo nedáte. Rozhodně ne tak jako naživo. Takže řešení je prosté. Aby se lidé víc věnovali sobě navzájem a míň svým mobilům, potřebují co nejblbější telefon. The Boring Phone.
Pedigree: Není dirigent jako dirigent
Nikola Foktová: Je fajn, když značky poslouchají své zákazníky. Pedigree se rozhodlo posunout toto marketingové pravidlo na nový level. V krásném stuntu se rozhodli postavit svého zákazníka do centra dění a nechat rovnou celý orchestr hrát přesně tak, jak si daný pejsek vrtí. Psí radost si tak teď můžete naplno vychutnat na svém Spotify.
Dreamies: “Cat” nemusí znamenat kočka
Kosta Schneider: Výzkum ukazuje, že 95 % koček miluje pamlsky DREAMIES. To přimělo zaměstnance z DREAMIES k zamyšlení: Kdo je těch zbylých 5 %, kteří je rádi nemají? Nejsou to ve skutečnosti lidé, kteří předstírají, že jsou kočky? Proto se zeptali všech s příjmením „Cat“, jak jsou na tom s DREAMIES. A výsledky vás nejspíš překvapí!
Whiskas: Perfektní pes? Kočka!
Petr Roth: Že by kočky kupovaly Whiskas, to víme už dlouhá léta. Ale stejně jako kočky potřebují k životu Whiskas, tak Whiskas potřebuje kočky. Čím víc koček zbožňujících Whiskas, tím větší profit, to je jednoduchá matematika. Proto se Whiskas na Novém Zélandu ve své nejnovější kampani zaměřil na podporu adopce koček z útulků (kde jim Whiskas ze zjevných důvodů zřejmě nekupují) a překvapivě oslovil cílovou skupinu, kterou by nikdo nečekal – lidi, co si chtějí pořídit psa. A udělal to tak zajímavě, že se počet adopcí koček z útulků zvýšil o celých 27 %.
Heinz: Barbie mánie nikdy nekončí
Nikola Foktová: K 65. výročí panenky Barbie si Heinz připravil ve spolupráci s Mattel unikátní limitku věnovanou nejmilovanější blondýnce světa. A nemohli si vybrat lepší timing. Po loňském mega úspěchu stejnojmenného filmu se úspěch této dokonale růžové omáčky dostavil takřka okamžitě. Má to jedinou nevýhodu: je k dostání pouze ve Spojeném království a Španělsku. A jak dosáhl nejlepší výrobce kečupů takové barvy? Nebojte, žádná chemie. Stačil extrakt z červené řepy.
A aby si pochutnala i vaše milovaná panenka, Heinz samozřejmě myslel i na ni:
Creative Director, Leo Burnett & MSL
Creative Director, Publicis Groupe/ Saatchi & Saatchi
Creative Director, Chief Creative Director, Ukraine and Czech Republic