Lego vstoupilo do herního světa Fortnite

Budoucnost her v Netflixu, data o reklamě v gamingových platformách a partnerství Lega s herním gigantem Epic Games. Čtěte lednový přehled novinek ze světa herních platforem Gaming Shots.


Pravidelná várka novinek ze světa herních platforem pro marketéry. Aktuální dění v gamingu, streamingu a esportu, nové reklamní formáty nebo příležitosti pro značky. O tom všem je rubrika Gaming Shots, kterou pro vás připravují experti z Publicis Play.

Lego představilo vlastní Fortnite

Společnosti LEGO a Epic Games se spojily a uvedly na trh LEGO Fortnite - hru o přežití, která signalizuje dlouhodobou spolupráci mezi kultovní hračkářskou značkou a herním gigantem. Nové strategické partnerství podtrhuje rostoucí význam her v marketingu značek a demonstruje schopnost propojit světy fyzických a digitálních her. Podle vyjádření Nielse B. Christiansena, generálního ředitele společnosti LEGO Group, je cílem partnerství inspirovat děti prostřednictvím nenásilných her, které povzbuzují dětskou kreativitu.


Na podporu spuštění LEGO Fortnite se ve velkých městech objevily kolosální zásobovací lamy postavené z kostek LEGO. Tyto přes 3,5 metru vysoké instalace vytvořené z více než 234 000 kostek slouží jako interaktivní marketingová centra, která v termínu spuštění hry zapojovala fanoušky do stavebních aktivit. Spolupráce obou společností poukazuje na potenciál značek využívat herní platformy pro inovativní marketingové strategie, oslovovat různorodé publikum a měnit podobu interaktivní zábavy. Uvidíme, která značka zkusí zaujmout spotřebitele ve světě her příště.


Novinky z herního světa

Server Adexchanger se ve svém  lednovém článku zaměřil na aktuální vývoj v oblasti herních reklam. Tady je shrnutí těch nejzajímavějších postřehů:

  • Přestože uživatelé tráví na telefonu hraním her skoro 11 % času, in-game reklama představuje v rámci mobilů (stále) pouze 3,9 % reklamních investic.  
  • Platforma Roblox loni spustila in-game video pozice, kontextové cílení a cílení na věk pro uživatele ve věku 17+. V letošním roce má v plánu také rozvoj programatického nákupu.  
  • I když Sony i Microsoft oznámili zavedení reklamy ve hrách na konzolích PlayStation a Xbox už v roce 2022, ani v roce 2023 se situace nikam neposunula. Microsoft ale na druhou stranu v rámci akvizice Activision Blizzard odhalil, že chce v roce 2030 prodat reklamu ve hrách v hodnotě 1,4 miliardy dolarů, přičemž v roce 2022 otočil „pouze“ 100 milionů. Konzolový boom tedy může být blíže, než si myslíme. 
  • Poté, co došlo před dvěma lety díky IAB a MRC ke standardizaci měření in-game reklamy, začaly do reklamy ve hrách investovat i značky s velkými rozpočty. Letos můžeme očekávat další růst, a to i díky konci cookies třetích stran. Na rozdíl od „tradiční“ on-line reklamy totiž in-game reklama nebyla nikdy na cookies příliš závislá a převážná většina pozic je už dnes „cookieless“.  


Budoucnost her na Netflixu

Uživatelé Netflixu mohou už dva roky využívat své předplatné i pro hraní mobilních her. A ne ledajakých. Platforma za poslední léta shromáždila atraktivní nabídku titulů: klasiky jako je například Grand Theft Auto, puzzle typu Cut The Rope nebo klikačky jako Cats & Soup (autorova oblíbená oddechovka). V nabídce můžeme sledovat i trend posledních pár let v podobě propojování deskových her a hraní na zařízeních. Pokud se s přáteli o víkendu nemůžete sejít na pokec a hru Výbušná Koťátka, můžete si je zahrát online.


Zatím Netflix nepodporuje reklamy a platby uvnitř her. Jak ale víme, to stejné dříve platilo i o reklamách uvnitř samotné streamovací platformy, která dnes nabízí úroveň levnějšího předplatného s reklamami. Podle Wall Street Journal je pravděpodobné, že se stejným směrem bude ubírat i herní nabídka Netflixu. Změna v monetizační politice her by možnosti inzerce v herním prostředí významně rozšířila. Streamovací a herní část platformy totiž využívá sdílené přihlášení ze všech zařízení a tak bychom mohli se zlepšením cílené reklamy uvnitř Netflixu očekávat podobně kvalitní audience i uvnitř herního prostoru.