Nový trailer GTA láme rekordy na YouTube

Doporučení pro reklamu v mobilních hrách, insighty o osobnostních typech gamerů a obrovský zájem o nové GTA 6. To vše najdete v prosincovém přehledu novinek ze světa herních platforem. Čtěte nové Gaming Shots.


Pravidelná várka novinek ze světa herních platforem pro marketéry. Aktuální dění v gamingu, streamingu a esportu, nové reklamní formáty nebo příležitosti pro značky. O tom všem je rubrika Gaming Shots, kterou pro vás připravují experti z Publicis Play.


Trailer GTA 6 trhá rekordy

Začátkem prosince se do herní historie zapsala upoutávka na hru Grand Theft Auto VI (GTA 6), která překonala rekord YouTube v počtu zhlédnutí za 24 hodin. Trailer nasbíral během prvního dne neuvěřitelných 70 milionů (!) zhlédnutí, čímž překonal dosavadní rekord nehudebního obsahu. Může  se tak pochlubit větším počtem zhlédnutí než trailer na poslední sérii seriálu Hra o trůny. Tento úspěch potvrzuje obrovskou popularitu série GTA, ale také rostoucí pozici her v mainstreamové kultuře.


Herní průmysl zažívá v posledních dvou dekádách stabilní a pozoruhodnou trajektorii růstu. Od technologického pokroku až po komplexnost příběhů se hry vyvinuly ve formu umění a zábavy, která rezonuje s různými skupinami diváků po celém světě. Aktuální úspěch traileru na GTA 6 je důkazem schopnosti herního průmyslu zaujmout publikum v celosvětovém měřítku. Že hraní her není jen výklenková záliba, ale kulturní síla, se kterou je třeba počítat, dokládá i rostoucí počet značek, které využívají herní platformy ve svých reklamních kampaních.

Trailer GTA 6


Jak na reklamu v mobilních hrách?

Reklamní divize Activision Blizzard Media, kterou letos i se zbytkem skupiny po dlouhém antimonopolním řízení koupil Microsoft, disponuje rozsáhlým mobilním inventory. Korunním klenotem vydavatele je logická hříčka Candy Crush, kde mají hráči za úkol spojovat bonbóny do řad a sloupců. Co do počtu uživatelů (na celém světě jich k březnu bylo 500 milionů) se jedná o globální jedničku mezi mobilními hrami. V ABM tedy o mobilních hrách zjevně něco vědí...


I proto stojí za pozornost jejich seznam doporučení pro tvorbu reklam do mobilních her, který před pár týdny dali k dispozici široké veřejnosti. Celý příspěvek je k přečtení na blogu Activision Blizzard a zabere zhruba 8 minut čtení. Tady je shrnutí toho nejdůležitějšího:

  1. Než začnete pracovat na kreativě, ujasněte si její (a kampaňová) KPIs.
  2. Odměňujte uživatele za zhlédnutí reklamy. Přirozeně a poutavě. Zkrátka tak, aby si reklamu chtěli přehrát znovu.
  3. Zaměřte se na propojení reklamy s kontextem samotné hry.
  4. A jaký je největší nešvar kampaní? Když kreativa neladí s cílem kampaně!

Pokud by vás téma reklam v mobilních hrách obzvlášť nadchlo, určitě si na ABM blogu ještě prohlédněte jejich doporučení pro brandovou kreativu.


Hráči podle osobnostních typů

Zajímavé insighty o cílové skupině gamerů nabídla nedávno zveřejněná data z populárního webu s osobnostním testem 16personalities. Ta ukazují afinitu jednotlivých osobnostních typů vůči stylu hraní, žánru her a času stráveného s hrami. Čísla mohou být užitečným vodítkem pro výběr herních žánrů či konkrétních titulů do kampaní značek.


Podle studie tráví s hrami nejvíce času osobnostní typy Virtuosové, Logici a Analytici. Nejméně času pak hraním tráví tzv. Executives, Entrepreneurs, Defenders a Adventurers. Společné hraní her s více lidmi preferují archetypy Entrepreneurů, Entertainerů či Konzulů. Naopak hry pro jednoho hráče vyhledávají spíše archetypy Architektů, Logiků, Logistiků, Executivů a Advokátů. Celkově pak ke hrám jednoho hráče nejvíce tíhnou Analytické charaktery (71,44 %). Nejvíce preferovanou hrací platformou je podle analýzy stolní počítač, na kterém hrají nejčastěji archetypy Dobrodruha, Logika, Architekta a Logistika. Na mobilních zařízeních hrají nejraději tzv. Commanders, Defenders nebo Executives.


Zmíněná data jsou jen malou ochutnávkou. Pokud vás zajímají detaily, na webu 16personalities najdete kompletní výsledky studie. Test 16 osobností je samozřejmě určitou generalizací jednotlivců do skupin. Dvě osoby ze stejné skupiny mohou mít naprosto odlišné herní návyky a oblíbené hry. I tak ale v datech najdeme insighty o konzumaci herního obsahu, podle kterých můžeme cílit reklamu. 


Vývoj her bude dostupnější díky AI

Výrobce předního herního enginu Unity nadělil před Vánoci zákazníkům (vývojářům) několik vylepšení svojí platformy - s velkým důrazem na AI. Dá se očekávat, že díky AI bude vývoj her mnohem dostupnější pro menší vývojáře, což může ve výsledku znamenat více reklamního prostoru pro značky. Navíc Unity dominuje segmentu mobilních her, kde jsou běžné tzv. rewarded formáty, v nichž hra uživatele odměňuje za přehrání reklamy.


A co konkrétně zmíněný balíček obsahuje? Je v něm například sada nástrojů “Unity Muse”, která má vývojářům zjednodušit tvorbu herního obsahu. Chatbot “Muse Chat” umožní přetvářet dotazy vývojářů na použitelný kód, “Muse Sprite” generuje 2D a 3D modely, “Muse Texture” vytváří kvalitní textury pro 2D i 3D a v roadmapě jsou i produkty do dalších oblastí. Potenciál změnit pravidla hry má zejména nový produkt “Unity Sentis”, který je v otevřené betě a v roce 2024 bude součástí nové verze Unity 6. Toto AI řešení přinese integraci kompletních AI modelů přímo do prostředí hry. Úplný přehled novinek v Unity engine najdete na tomto webu. Vize budoucnosti, o kterých si můžete přečíst například na webu CNN, se tak možná naplní rychleji, než jsme předpokládali.