Reklama v herních streamech vyniká visibilitou i CTR

In-streamingová reklama je stále populárnější reklamní formát, který díky participaci na příjmech podporují i samotní hráči. Značkám nabízí vysokou pozornost a aktivní zapojení publika.


V Česku je přes milion lidí, kteří tráví více než 5 hodin týdně u počítačových her. Tato skupina spotřebitelů, která představuje přes 12 % populace, se dá jen obtížně efektivně oslovit tradičními mediálními kanály. Značky proto hledají způsoby, jak se spojit s dynamickým světem her a interaktivního obsahu.


V centru jejich hledáčku je logicky Twitch, přední světová platforma pro streamování her, která má jen v Česku měsíčně 1,1 milionu unikátních uživatelů. Využití tohoto kanálu pro reklamní kampaně nicméně limitují tradičně vysoké náklady a výše minimální investice, která je pro většinu lokálních inzerentů nepřekročitelnou překážkou. Naštěstí však existují i dostupnější alternativy, které značkám umožňují využít nadšení herní komunity bez nutnosti vysokých investic do Twitche. Jednou z nich jsou i tzv. in-streamové reklamní formáty.


Visibilita i prokliky

Jak tento placement funguje? Jde o až dvaceti vteřinový animovaný reklamní banner, který se zobrazuje během vysílání herního obsahu přímo ve streamovaném videu. Současně se zobrazením banneru se na obrazovce v části chatu, kde uživatelé komentují dění ve hře, zobrazí související vzkaz s URL odkazem a výzvou ke konkrétní akci (CTA). Tento kombinovaný přístup značkám zajišťuje visibilitu i aktivní zapojení publika.

Hlavní předností in-streamové reklamy je kombinace visibility a vysoké míry CTR. Díky umístění přímo v herním obsahu ji uživatelé nemohou přeskočit a reálně jí věnují pozornost. Nezanedbatelnou výhodou je i fakt, že se dá tímto formátem dostat k uživatelům bez ohledu to, přes jakou platformu streameři vysílají. In-streamová reklama totiž funguje na jakékoli streamovací platformě - na Twitchi, Youtube Gaming i Facebook Gaming.


Co se týče cílení, to se dá specifikovat podle jednotlivých streamerů a her, které hrají. Dají se tak vyloučit streameři, jejichž diváci nezapadají do cílové skupiny nebo konkrétní nevhodné hry.


Inovativní model sdílení příjmů

In-streamové reklamy jsou v komunitě čím dál populárnější. Podstatný vliv na to má skutečnost, že interakci diváků s komerčním sdělením často podporují i samotní hráči. Jsou totiž na výkonnosti kampaně přímo zainteresováni tím, že dostávají určité procento z výnosu, který kampaň vygeneruje. Je tak v jejich zájmu, aby byla úspěšná.


Jedinečný model sdílení příjmů zajišťuje symbiotický vztah mezi značkami a streamery, a u herní komunity získal velice pozitivní ohlas. Zejména proto, že tento dodatečný zdroj peněz přímo podporuje i menší a střední hráče, což je klíčový prvek pestrého obsahového ekosystému na Twitchi.


Pozitivní vztah hráčů k in-streamingovým bannerům se na jeho výkonnosti odráží. Na kampaních, které jsme v rámci Publicis Groupe realizovali pro klienty jako je Disney, Raiffeisenbank, Samsung nebo Pepsi, přesahuje míra prokliku (CTR) pravidelně 3 %. To je násobně vyšší hodnota, než jakých dosahují tradiční bannerové plochy. Pokud tedy chcete s vaší značkou oslovit jinak obtížně zasažitelnou cílovou skupinu gamerů, je in-streamingová reklama vysoce efektivní formát pro obohacení vaší kampaně.