Řetězec Makro připravil kampaň s dynamickými bannery, ve které dostaly stovky podnikatelů svoji vlastní reklamu. Bannery s lokálním obsahem navíc dosáhly 2% CTR.
Velkoobchodní řetězec MAKRO Cash & Carry ČR se v rámci B2B aktivit dlouhodobě věnuje podpoře podnikatelů a živnostníků. Jedním z klíčových projektů v této oblasti je Den soukromého podnikání, který pořádá každoročně na podzim.
Letošní třetí ročník proběhl začátkem října a jeho cílem bylo podpořit sousedské nakupování. Makro nejprve vyzvalo obchodníky z celého Česka, aby k příležitosti Dne pro zákazníky připravily speciální akční nabídku. V další fázi pak řetězec podpořil poptávku o nabízené služby kampaní na koncové zákazníky. Den soukromého podnikání provázely dvě komunikační vlny. První během července a srpna mířila na podnikatele, kteří mohli svoje speciální nabídky zaregistrovat na webu akce. V září pak odstartovala hlavní část kampaně cílená na zákazníky.
Aby byly komunikované akční nabídky pro zákazníky co nejrelevantnější, chtělo Makro v B2C fázi kampaně použít namísto generických bannerů lokalizovaná sdělení s nabídkami z daného místa. Problém byl ale jejich vysoký počet, který se pohyboval v řádu tisíců. Bylo jasné, že v takovém rozsahu není možné kampaň standardní cestou připravit, a je třeba najít nové řešení.
Na základě první fáze kampaně zaregistrovali podnikatelé do Dne soukromého podnikání několik tisíc nabídek. Zájem převýšil předchozí ročníky i díky sofistikovanému datovému cílení s využitím kombinace 1st a 3rd party dat. Online mediální agentura Red Media zde cílila jak na zákazníky velkoobchodu MAKRO, tak i na jim podobné podnikatelské segmenty s využitím předem otestovaných dat od Seznamu, O2 nebo ADmantX.
„Nejjednodušší by samozřejmě bylo použít v kampani klasicky jeden generický banner s informacemi o akci. Chtěli jsme ale jít dál a využít potenciál lokalizace, který online média nabízejí. Nástroj Dynamic Ads se pro tyto účely skvěle hodí. Využít se dá ve všech kampaních, kde potřebujete velké množství kreativ, například u e-shopů nebo u kampaní, které cílí na rozdílné cílové skupiny,“ popisuje Martin Požárek z Red Media, který kampaň pro MAKRO připravoval.
Ale zpět k druhé fázi kampaně. Z několika tisíc zaregistrovaných nabídek vybralo MAKRO celkem 266 sdělení, které měly zákazníky lákat k návštěvě zapojených podniků. Při celkovém počtu 7 reklamních formátů pro každé sdělení by tak bylo potřeba vytvořit celkem 1862 různých bannerů.
V Red Media proto hledali cestu, jak tvorbu obrovského množství bannerů s akčními nabídkami automatizovat. Pro tento účel nakonec agentura využila nástroj Dynamic Ads od Adformu představený na jaře loňského roku. Ten dokáže automaticky sestavit sadu předem zvolených bannerových formátů s různými sděleními tak, že připravenou grafiku sám spojí s textem z externího datového dokumentu. Místo tvorby stovek bannerů tím pádem stačí vytvořit jen základní kreativu a nadefinovat rozmístění grafických prvků a textu. Kromě samotného sdělení se tímto způsobem s konkrétním bannerem spárovala také informace o lokalitě dané nabídky a unikátní URL s linkem na detail nabídky.