Stream.cz odkryl cenná publika pro cílení reklamy

Proč přes Sklik oslovovat diváky pořadů ze Streamu? Nová funkce nabízí přesnější cílení i alternativu k behaviorálnímu cílení a retargetingu.


Internetová televize Stream.cz patří se dvěma miliony diváků a pestré skladbě pořadů už dlouho ke špičce mezi tuzemskými inzertními platformami. Doteď hlavně z pohledu videoreklamy. Od května ale Seznam nově umožňuje pracovat s diváky jednotlivých pořadů i jako s publiky pro cílení reklamy v rámci jeho obsahové sítě Sklik. A to je hodně zajímavá novinka.


V Skliku je nově možné cílit na diváky jednotlivých pořadů a na tematické kategorie jako jsou pořady o vaření. Mezi nejpočetnější kategorie patří vaření, hudba, automoto, ženy, zprávy a zábava, u nichž jsou k dispozici desítky až stovky tisíc cookies. U cílení na konkrétní pořady jsou rozdíly v počtu cookies mnohem větší - začínáme na jednotkách a končíme u stovek tisíc. Z téhle nabídky si svoji cílovku najde skoro každý klient.

 

Proč byste měli při plánování kampaní o cílení na diváky Streamu přemýšlet? Hlavní předností je, že novinka umožňuje oproti behaviorálnímu cílení oslovit velmi úzkou cílovou skupinu. Například když potřebujete cílit na ženy se zájmem o kosmetiku. Značky mají dnes pro každý věk jinou řadu kosmetiky, v klasickém cílení na zájmy ale najdete jen velmi široký segment se stovkami tisíc cookies. Tady však Seznam nabízí k jednotlivým pořadům sociodemografické informace a lze si tak vybrat velice přesnou věkovou nebo příjmovou kategorii. Publika diváků je navíc možné v sestavách vylučovat a kombinovat s jinými typy cílení. Samotné reklamní sdělení se pak už zobrazuje ve standartních bannerových formátech Skliku.

 

Pokud jde o kategorie pořadů, ty na Streamu defacto kopírují oblasti, které z Skliku nebo Googlu známe z cílení na zájmy. Z dostupných kategorií pořadů jsou nejzajímavější dokumenty a naučné pořady s cílovou skupinou, kterou je jinak obtížné zasáhnout. Zajímavá cílovka jsou i diváci pořadu "Seznam zprávy”, který funguje jako serióznější alternativa k Novinkám.cz. A za zmínku určitě stojí i početná skupina diváků dětských pořadů, kde je možné cílit současně na děti i jejich maminky, což je v poslední době velmi žádaný segment.  

 

Jak bude cílení na diváky Streamu v praxi cílení fungovat, ukážou teprve nadcházející měsíce. Potenciál je tady nicméně veliký.