Kampaně s eshopy přináší cenná data o zákaznících

Publicis Groupe dokáže nově zprostředkovat trade marketingové kampaně u velkých ecommerce hráčů. Značky si tak mohou zmapovat chování zákazníků v online prostředí.


Koronavirová krize zvýšila zájem o online nakupování a spousta firem teď hledá příležitosti, jak tento trend využít. Jednou z možností je i tzv. trade marketing. Ten funguje na principu společné kampaně inzerenta a internetového prodejce, ke kterému směřuje traffic kampaně. E-shop tím získá návštěvnost a inzerující značka přesné cílení a cenné insighty o nákupním chování svých zákazníků v online prostředí.

Největší tuzemské e-shopy jako je AlzaMall či CZC zajišťují pro svoje dodavatele tento typ kampaní už dlouho. Díky spolupráci, kterou nedávno jako první u nás navázaly mediální agentury skupiny Publicis Groupe se silnými e-commerce hráči jako je RohlikPilulka Notino, se nyní značkám tento model spolupráce otevírá i v e-shopech, které dosud samy trade marketing nenabízely. 

Trade marketingové kampaně se díky masivnímu zásahu hodí zejména pro brandové kampaně, zapojit však lze i výkonovou složku. V čem konkrétně mohou být pro inzerenty zajímavé? Ideální jsou zejména pro zmapování e-commerce prostoru pro retailové hráče, kteří na internetu svoje produkty dosud sami neprodávali. Značky touto cestou získají unikátní socioekonomický profil svých zákazníků, informace o jejich nákupním košíku nebo podílu značky na prodejích v rámci celé kategorie.

Ukázka trade marketingové kampaně na Pilulka.cz

Trade marketing je ale výhodný také z pohledu nákupních podmínek reklamního prostoru. Díky tomu, že se kampaň realizuje prostřednictvím velkého zadavatele, totiž mohou inzerenti při nákupu médií využít atraktivních nákupních podmínek.


V samotné kampani se využívá přesné datové cílení na segmenty s vysokou afinitou mj. na základě historického nákupního chování. Díky mapování dat v DMP lze navíc připravit i cílení na lookalike uživatele podobné těm, kteří se nacházejí ve vybraném segmentu. Využití dat prodejce tak umožňuje získat inkrementální cílený zásah a lépe alokovat mediální rozpočty. Konkrétní parametry kampaně se nicméně vždy připravují danému klientovi na míru.