Programatická nativní reklama roste. Vyplatí se ji vyzkoušet

Spojením nativní reklamy a programatického nákupu vznikla skvělá alternativa klasických bannerů. Nově bude i na Seznamu.


O nativní reklamě jste už asi slyšeli. Na inzerci, která napodobuje okolní obsah webu, narazíte ve formě perexu článku například na iDnesu. Od redakčního obsahu ji rozeznáte podle toho, že je označena jako placená inzerce a proklik vás odvede přímo na web inzerenta. Výhodou nativní reklamy je, že není tak invazivní jako klasické bannery a funguje velice dobře i na mobilních zařízeních. Jako jeden z mála kvalitních mobilních formátů navíc přežije Google ad block, který přijde na začátku příštího roku.

iDnes.cz nabízí programatický nákup nativní reklamy už od roku 2016. iDnes.cz nabízí programatický nákup nativní reklamy už od roku 2016.

Ještě o stupeň výš, stejně jako předtím video nebo brandingy, posunula využitelnost nativní reklamy technologie programatického nákupu. Díky optimalizaci a datovému cílení s ní teď snadno dosáhnete na CTR srovnatelnou s brandingem a dalšího zvýšení efektivity můžete docílit nasazením dynamické kreativy nebo využitím dat z vlastní CRM databáze. Je ovšem potřeba připomenout, že k vytěžení plného potenciálu potřebujete kvalitní kreativu. Reklama musí zapadnout mezi okolní obsah a to bez adekvátního vizuálu a textu nejde. 

Nativní reklama nepůsobí jako jeden z mála formátů rušivě ani na mobilních zařízeních. Nativní reklama nepůsobí jako jeden z mála formátů rušivě ani na mobilních zařízeních. Důležitým milníkem pro využití programatické nativní reklamy v praxi bude její spuštění na Seznamu očekávané v průběhu léta. Seznam, který tyto plochy dosud využíval pro Sklik, tímto krokem s ročním zpožděním následuje Mafru. Tento formát není nicméně jen doménou velkých vydavatelů - v otevřené RTB aukci je měsíčně v nabídce až 500 milionů impresí, na nichž se může v nějaké formě zobrazit.

Přestože je u nás programatická nativní reklama zatím pořád na začátku, její možnosti jsou značné. O tom mimochodem psal už začátkem roku The Wall Street Journal. Představu o jejím potenciálu si lze udělat, pokud si uvědomíme, kde všude a s jakým úspěchem se už tento formát etabloval. Jistou formou programatické nativní reklamy totiž nejsou jenom zmiňované anotace článků na zpravodajských webech, ale také PPC inzeráty, jaké znáte z vyhledávání Googlu a Seznamu, nebo reklamy v newsfeedu Facebooku, Twitteru a dalších sociálních sítí. Lze tak očekávat, že objem prostředků, které v programatické nativní reklamě inzerenti proinvestují, významně poroste.