Po sexu ledovec aneb 13 inspirací z Golden Drum

Proč nevadí, když vám štěstí uteče před nosem? Nikola Foktová z agentury Kindred vybrala to nejlepší z 26. ročníku festivalu Golden Drum.


Spousta světových kreativců, odborná porota, zajímaví speakeři a zkrátka všichni milovníci světové reklamy se opět sešli v malebném slovinském městě Portorož. Letošní bubnování bylo opět v rytmu inspirativních lidí, talků a kampaní. Bylo toho hodně. A hodně toho bylo super! Ale protože by se to sem všechno nevešlo, vybrala jsem pro vás pár highlightů, které mě zaujaly nejvíc.


Začneme inspirativním talkem kreativního ředitele André Felixe a jeho mimořádně dojemnou kampaní pro Huggies. Ta umožnila pomocí 3D printu vidět poprvé své miminko nevidomým maminkám. Starší, ale pořád skvělá. Mimořádně osvěžující byla také jeho kampaň pro Swishy Chug. Teda Jamba Juice. No, uvidíte sami.


Slovinský filozof Slavoj Žižek nás ujistil, že šťastní jsme jedině tehdy, uniká-li nám vytoužené štěstí těsně před nosem. Blahobytem prý ještě žádný ke štěstí nepřišel. Svou tezi neváhal demonstrovat na filmu Titanic. Tenhle ikonický trhák dle Slavoje není žádná love story, ale příběh o znuděné bohaté holce, která se někde mezi kriketem a pudrováním rozhodla rozptýlit jedním naivním chudákem. Po erotické scéně tak automaticky - a správně - přichází tvrdý náraz s realitou. V tomto případě ledovcem. Vytoužené štěstí tak hlavním aktérům uniká mezi prsty a tím je dokonale naplněno. Takže ať si přejete v životě cokoliv, doufejte, že to nevyjde, jinak pořádného štěstího nikdá nenajdete.

Pořádáte často konferenční hovory? Tak to si asi zamilujete nejnovější Microsoft vychytávky, o kterých ve svém talku mluvila Maria Melkova. Ať už Background Blur pro ničím nerušené cally nebo třeba Magic Whiteboard, se kterým vám už nikdo otravně nezakryje tělem flipchart.


Profesor Bogdan Draganski nás ujistil, že o mozku a kreativním myšlení stále nic nevíme. Kdyby vám některý z neurofiziků radil masírovat si během brainstormingu levou polovinu čela, protože “tam to je”, nevěřte mu. Nikdo neví nic. Jedno je ale jisté: jak ukazuje následující graf, čím víc psycho kreativec jste, tím úspěšnější patrně budete (neplatí pro vědce).

Chytlavé případovky


A teď k těm case studies. Geniální ThisAbles od McCannes Tel Aviv nebo Hate Couture od Publicis Italy nejspíš už dávno znáte. Třeba z letošních Cannes. Vybrala jsem proto pro vás několik méně známých a přitom podobně dobrých:


  • Burn Racist Gigs: Famózní nápad, jak eliminovat hatery na sociálních sítích v podání Serviceplan Italy.
  • Málokoho by napadlo přemlouvat klienta, aby si koupil pornočasopis. A přesně proto je následující nápad The Last Ever Issue takový killer.
  • I DisOwn my Child: Když se ve vaší zemí zříkají rodiče svých vlastních LGBT dětí, musíte bojovat. A klidně jejich vlastními zbraněmi.
  • Když jsme u těch rodičů a dětí, nesmíme opomenout Storytime Telekom od Leo Burnett Bucharest. Tahle kampaň nápaditě dokazuje, že telefon před spaním dětem nemusí být vždycky špatný nápad.
  • zakončíme to epicky: kampaní Beer Heroes, ve které hrají hlavní roli skuteční pivní hrdinové.

Tak zase za rok!