Proč nevadí, když vám štěstí uteče před nosem? Nikola Foktová z agentury Kindred vybrala to nejlepší z 26. ročníku festivalu Golden Drum.
Spousta světových kreativců, odborná porota, zajímaví speakeři a zkrátka všichni milovníci světové reklamy se opět sešli v malebném slovinském městě Portorož. Letošní bubnování bylo opět v rytmu inspirativních lidí, talků a kampaní. Bylo toho hodně. A hodně toho bylo super! Ale protože by se to sem všechno nevešlo, vybrala jsem pro vás pár highlightů, které mě zaujaly nejvíc.
Začneme inspirativním talkem kreativního ředitele André Felixe a jeho mimořádně dojemnou kampaní pro Huggies. Ta umožnila pomocí 3D printu vidět poprvé své miminko nevidomým maminkám. Starší, ale pořád skvělá. Mimořádně osvěžující byla také jeho kampaň pro Swishy Chug. Teda Jamba Juice. No, uvidíte sami.
Slovinský filozof Slavoj Žižek nás ujistil, že šťastní jsme jedině tehdy, uniká-li nám vytoužené štěstí těsně před nosem. Blahobytem prý ještě žádný ke štěstí nepřišel. Svou tezi neváhal demonstrovat na filmu Titanic. Tenhle ikonický trhák dle Slavoje není žádná love story, ale příběh o znuděné bohaté holce, která se někde mezi kriketem a pudrováním rozhodla rozptýlit jedním naivním chudákem. Po erotické scéně tak automaticky - a správně - přichází tvrdý náraz s realitou. V tomto případě ledovcem. Vytoužené štěstí tak hlavním aktérům uniká mezi prsty a tím je dokonale naplněno. Takže ať si přejete v životě cokoliv, doufejte, že to nevyjde, jinak pořádného štěstího nikdá nenajdete.
Slovinský filozof Slavoj Žižek byl jedním z hlavních přednášejících festivalu Golden Drum
Pořádáte často konferenční hovory? Tak to si asi zamilujete nejnovější Microsoft vychytávky, o kterých ve svém talku mluvila Maria Melkova. Ať už Background Blur pro ničím nerušené cally nebo třeba Magic Whiteboard, se kterým vám už nikdo otravně nezakryje tělem flipchart.
Profesor Bogdan Draganski nás ujistil, že o mozku a kreativním myšlení stále nic nevíme. Kdyby vám některý z neurofiziků radil masírovat si během brainstormingu levou polovinu čela, protože “tam to je”, nevěřte mu. Nikdo neví nic. Jedno je ale jisté: jak ukazuje následující graf, čím víc psycho kreativec jste, tím úspěšnější patrně budete (neplatí pro vědce).
Graf ukazující vliv psychických poruch na úspěch u různých profesí
A teď k těm case studies. Geniální ThisAbles od McCannes Tel Aviv nebo Hate Couture od Publicis Italy nejspíš už dávno znáte. Třeba z letošních Cannes. Vybrala jsem proto pro vás několik méně známých a přitom podobně dobrých:
Tak zase za rok!