KVIFF & značky ve VARU díky influencerům

Vary, značky a influenceři. To je spojení, které dlouhodobě funguje. Které brandy spolupráci letos využily nejlépe? Pavel Cvetkovski sepsal stručné ohlédnutí.


Kdo není ve Varech, jako by nebyl. To prostě platí a ví to jak značky, tak i samotní influenceři. Není proto divu, že během uplynulého ročníku festivalu se příspěvky na Instagramu s hastagem #KVIFF objevovaly jako na běžícím páse. Pro brandy, ale i celebrity je to nejlepší způsob, jak se zviditelnit a zaujmout i ty, kteří z nejrůznějších důvodů nejsou na festivalu přítomní a konzumují veškerý obsah online. A kdo letos Instagram k propagaci využil nejlépe?

Mezi ty nejaktivnější určitě patřilo Nespresso. S influencery spolupracovalo například na promu svého kávovaru Nespresso Vertuo, na jehož pořízení po celou dobu festivalu platila zvýhodněná akce. Upozornila na ni skrz svůj účet například slovenská influencerka Tatiana Žideková. Její reels má už přes 306 tisíc zhlédnutí. Úspěšné byly také Nespresso podcasty přímo z Varů. Jen upoutávku na díl s Veronikou Arichtevou a jejím manželem vidělo na Instagramu okolo 76 tisíc lidí. Což je o téměř 30 tisíc více, než je počet sledujících oficiálního účtu Nespressa. 

Dalším top brandem letošního festivalu bylo Ferrero. Jeho kuličky Raffaello se staly součástí květinové výzdoby v Elle Beauty Lounge, o které se postaralo květinové studio Natalja Flowers populárních influencerek sester Sedláčkových. Což je mimo jiné skvělá reklama právě i pro studio, které je na českém trhu poměrně nové. I v tomto případě má reels více zhlédnutí, než je počet jeho sledujících. Samozřejmě nechyběly příspěvky s kokosovými pralinkami na účtech známých osobností, ať už modelky Moniky Leové, kde post má téměř 6 tisíc likes, a nebo jako doplněk k outfitu bloggerky Hany Drozdové. 

Karlovarský festival letos využilo také Zalando, které nejenže bylo hlavním partnerem Elle Beauty Lounge, ale uspořádalo i vlastní brunch pro influencery a novináře v hotelu Imperial. Díky Elle se tak běžně dostupné oblečení z nabídky tohoto brandu dostalo na červený koberec. Post s označením @zalando jste tak mohli vidět u hereček Hany Vágnerové a Jenovéfy Bokové, influencerek Bé Hà Nguyen a Naomi Adachi nebo třeba u stálice slovenské hudební scény Dary Rolins. Jednotlivé příspěvky dosahovaly až deset tisíc likes. I samotné Zalando má na svém webu záložku s inspirací z Varů. Opomenout nesmíme ani Vodafone. Soutěžit a bavit se neomezeně v jejich Relax zóně ve Dvořákových sadech mohl opravdu každý. A jak lépe odpromovat surfování na nejrychlejší 5G vlně než při závodech autíček ovládaných právě 5G technologií, kdy za pomyslný volant usedli právě influenceři?

A tímto výčet povedených spoluprací brand + influencer rozhodně nekončí. Instagram překypoval fotkami z IQOS lounge, dlouhými večery se značkou Campari, Apart nebo třeba UniCredit bank. Co ale letos získalo úplně největší pozornost? Je to virální video pro Esquire magazín, které natočili známí hudebníci NobodyListen a Jordan Haj. Už nyní má přes 400 tisíc views a 8 tisíc likes. Na sociálních sítích nenajdete z festivalu komentovanější a sdílenější post. 

Ptáte se, jestli příspěvky na sociálních sítích mají opravdu dosah? Odpověď je jednoznačně ano. U některých značek jsme už díky našim tools porovnali čísla na Instagramu během festivalu i mimo něj. A vidíme, že hodnoty jako jsou reach, imprese, engagement a návštěvnost – všechny aktuálně dosahují maxima. A přesně tohle je efektivní spolupráce brandů s influencery. Mnoho klientů už dobře ví, jak si ukousnout sousto z pomyslného karlovarského knedlíku propagace.