Jak reklamou oslovit gamery? Na platformě Digital Turbine uvidí váš spot až do konce

Oslovit reklamou hráče mobilních her je čím dál složitější. Gamingová platforma Digital Turbine nabízí inzertní formát, kterým zasáhnete až 3 miliony uživatelů.


Hráči mobilních her patří mezi žádané cílové skupiny. Oslovit je tradičními reklamními formáty je ale čím dál složitější, a proto je potřeba hledat při plánování kampaní nové cesty. Jednou z možností je využít gamingovou platformu Digital Turbine. Unikátním inzertním formátem zde můžete zasáhnout až 3 miliony uživatelů.


Uživatelé uvidí vaše video až do konce

Digital Turbine je zprostředkovatel nákupu reklamního prostoru v nejpopulárnějších mobilních hrách z app store i google play. Kombinuje klasickou video reklamu s prvky engagementu. Díky tomu, že zde uživatele oslovujete hravou formou, se hodí především pro brandové kampaně.

Za zhlédnutí videa získá uživatel odměnu do své hry.

Platforma je specifická tím, že v ní hráči za zhlédnutí spotu získávají určitou odměnu (reward) do dané hry. Například body nebo život navíc. To znamená, že uživatel na reklamu kliká dobrovolně, za účelem získání herního benefitu. A aby ho získal, musí spot vidět až do konce - započítává se totiž pouze 100 % zhlédnutí celého videa. O tom, že tento model funguje, svědčí benchmark pro sledovanosti videa do konce, který se pohybuje okolo 80 %. To ale není všechno.

Hlavní přidanou hodnotou Digital Turbine je interaktivní “end karta”, která uživateli naskočí hned po zhlédnutí videospotu. Ta může mít podobu obrandované “microsite” nebo třeba mini hry a dokáže pracovat s řadou efektů využívajících funkcionalit smartphonu, jako je například třesení nebo naklánění telefonu. Obsah je jen na vás. Můžete zde hravou formou odkomunikovat podrobné informace o vašem produktu, vytvořit hlasování v anketě nebo nechat uživatele projet v novém modelu automobilu. Konkrétní interaktivní funkce závěrečné end karty se pak odvíjejí od počtu nakoupených completed views.


Digital Turbine pod lupou

Prostřednictvím Digital Turbine lze v Česku oslovit 3 miliony měsíčně aktivních uživatelů všech věkových skupin. Mírnou většinu zde mají ženy (53 %), z hlediska věku má pak nejsilnější zastoupení Generace Z. Najdeme zde ale také početnou skupinu 45+, která čítá cca 500 tisíc uživatelů. A ačkoli tuto možnost většina inzerentů nevyužívá, cílit lze i na půl milionu uživatelů ve věku 4-13 let. Tam však reklama podléhá přísnému schvalovacímu procesu.


Reklamu lze cílit podle zařízení, operačního systému, jazyku, denní doby, geografie a internetového připojení - tedy podobně jako u řady sociálních sítí. Navíc platforma umožňuje cílení podle počasí či aktuálního stavu baterie. Také je zde možné využít retargeting, například uživatelů z předešlé kampaně či z konkrétní reakce na end kartě, případně cílení na zájmové skupiny jako automotive, fashion, sport, byznys, travel apod.


Z dostupných reklamních formátů se zde v současnosti nejvíce využívá horizontální spot o maximální nepřeskočitelné délce 30s. Ten také nejčastěji doporučujeme vzhledem k tomu, že nejvíc mobilních her (přes 60 %) je konstruovaných právě do tohoto formátu. Lze však zvolit i vertikální variantu. Reklama se nakupuje formou přímého nákupu. Aby inzerent dosáhl na interaktivní end kartu (což můžeme označit za velmi důležitou přidanou hodnotu), je zapotřebí nakoupit min. 200 000 completed views. Při nákupu nad 1 200 000 completed views již lze nechat zpracovat sofistikovanou end kartu v podobě vlastní mini hry.


Pozitivní zprávou je, že inventory je transparentní a měřitelné. Po každé kampani zasílá Digital Turbine kompletní report od MOAT a na neomezené množství tlačítek (například v rámci end karty), lze využít vlastní click tag / impression tag. Dostupné je také IAS a doubleverify.



První kampaně v Česku

V Česku již reklamu v Digital Turbine využily například společnosti PepsiCo, Nestlé, Amazon, ČSOB, Budějovický Budvar nebo Samsung. Na platformě oceňují hlavně možnost využít nepřeskočitelné video s delší stopáží, které dokáže odvyprávět celý příběh. Výhodou je i široká cílová skupina, která je vhodná pro všechny kategorie produktů. A v neposlední řadě také minimální náklady na tvorbu kreativy - využít lze bez problému videospot z YouTube. 


Předností Digital Turbine je rovněž transparentní měření včetně zmiňovaného reportu z MOAT. Za hlavní nevýhodu platformy lze naopak označit nižší míru CTR, která se pohybuje v rozmezí 0,5 - 0,8 %. Plánování reklamy v Digital Turbine je dobré řešit v dostatečném předstihu, minimálně 14 dní před startem kampaně. Důvodem je zejména čas potřebný pro vytvoření unikátní end karty.


Guarana: Digital Turbine v praxi

Reklamu v Digital Turbine letos ve spolupráci s komunikační skupinou Publicis Groupe úspěšně využila společnost Mattoni 1873 v rámci launche energetického nápoje Guarana v Maďarsku. Produkt cílí mj. právě na segment gamerů a tuto platformu proto využil pro budování povědomí o značce. Guarana v kampani nasadila 20s spot, který byl primárně určený pro klasickou videoreklamu na YouTube. End karta v Digital Turbine pak obsahovala několik postaviček sovy (maskot Guarany) v různých situacích, na které mohli uživatelé kliknout podle toho, jak se zrovna cítí. Po kliknutí následovala ukázka jednotlivých produktů s odkazem na webové stránky.


Značka v kampani dosáhla 95% míry dokončení videa (benchmark je 80 %). Engagement s dynamickou end kartou byl 5,5 % (benchmark je 3 %) při více než 13 000 kliknutích na sovy. Kampaň, kterou pro Mattoni 1873 připravil tým pražské Publicis Groupe, získala v srpnu od Digital Turbine ocenění za nejlepší kampaň měsíce v regionu EMEA & LATAM.