V Instagram Stories musíte zaujmout během první vteřiny

Nový formát reklamy na Instagramu je díky kvalitní impresi skvělý pro brandové kampaně. Zaujmout uživatele je tady ale je zatraceně těžké.


reklamách ve Stories na Instagramu bylo při jejich březnovém spuštění hodně slyšet. Žádný velký boom se od té doby ale nekonal. S tímhle reklamním formátem pracuje jenom minimum značek a tak je tady pořád šance vyniknout. Otázkou, která ale každého inzerenta zajímá, je, jak tenhle specifický formát v českém prostředí v praxi funguje a jestli o něm vlastně má vůbec smysl začít uvažovat.


Proti newsfeedu, na který jsme zvyklí z Facebooku, se lidi v Instagram Stories chovají jinak. Příspěvky procházejí hodně rychle a obsah, který hned nezaujme, okamžitě přeskakují. To platí i u fotek a videí, které sami sledují. U reklamy pak dvojnásob. Konkrétně v případě videoreklamy jsme ve Stories naměřili až o polovinu nižší míru zhlédnutí než na Facebooku. Čas na zaujetí je tady maximálně 1,5 vteřiny. A to je teda sakra málo!


To ale neznamená, že tady nemůže reklama fungovat. Jenom je potřeba ji specifikům tohoto umístění přizpůsobit. Video musí zaujmout od prvního okamžiku. Ideálně, když se hned na začátku objeví i komunikovaný brand. První kampaně, které jsme ve Stories realizovali, ukázaly, že když už se podaří uživatele prvními vteřinami videa zaujmout, vydrží jich u něj až do konce podobné množství, na jaké jsme zvyklí z Facebooku. Konkrétně okolo 33 procent. S tím už se dá pracovat.  


Díky velmi kvalitní full-screen impresi, kterou Stories nabízí, je umístění jako dělané pro brandovou reklamu. Ať už v podobě vertikálního videa nebo fotky. Nově navíc Facebook přidává i možnost prokliku a další optimalizace, což by mohlo nahrávat také částečně výkonovým kampaním. Ve Stories přitom ani nepotřebujete využít maximální 15 sekundové délky videa - k předání sdělení bohatě stačí polovina.  


Co si z toho všeho pro plánování kampaní odnést? Reklama v Instagram Stories je pořád neokoukaný formát s velkým potenciálem hlavně pro brandové kampaně. O Stories má smysl uvažovat v případě, že máte kvalitní obsah a jste ho ochotni tomuto umístění přizpůsobit. Pokud do specifické kreativy investovat nechcete a koketujete s myšlenkou jen bezhlavě použít přestříhané video, které by mohlo fungovat na Facebooku, na Instagram Stories radši zapomeňte.


Pracujete taky s reklamou na Instagramu? Jaké s ní máte zkušenosti?