Jak Excelent nechal 2500 lidí říct "Ano" svému brandu

Co dobrý nápad spojí, to jiný brand nerozpojí. Plzeňský Prazdroj připravil návštěvníkům festivalu Beats for Love nezapomenutelný zážitek se značkou Excelent.


Do svatby se v posledních letech mladí Češi zrovna nehrnou. Zatímco před 20 lety bylo ročně uzavřeno kolem 80 tisíc sňatků, dnes je to o polovinu méně. Znamená to snad, že je tato tradiční oslava lásky na ústupu? Značka Excelent Plzeňského Prazdroje dokázala během posledního ročníku festivalu Beats for Love opak - v Excelent zóně oslavili festivaloví návštěvníci lásku tak, že “beat single” nechtěl nikdo. Hlavním tahákem Excelent Zóny se totiž stala Wedding Chapel, svatební kaple, ve které mohli návštěvníci symbolicky uzavřít manželství, dokud je neděle nerozdělí. A zájem o sňatky byl nevídaný. 



Ve svatební kapli Excelentu uzvařel manželství každý 16. návštěvník letního festivalu Beats for Love. Dohromady se tak sezdalo přes 2 500 novomanželů.


Za nápadem svatební kaple stojí agentura Kindred, která celý koncept kreativně zastřešila. O samotnou realizaci Excelent zóny na festivalu se postarala produkční agentura Hypnosis.Na hudebním festivalu Beats for Love, který se pravidelně koná v Ostravě, má Excelent svou zónu každý rok. A hlavním tématem, jak název festivalu napovídá, je kromě hudby právě láska. Pro Excelent byl primárním kritériem čas strávený se značkou. To na vícedenním festivalu není až taková výzva, jelikož návštěvníci se mezi koncerty rádi zabaví doprovodným programem. Excelent však v rámci zadání požadoval zážitek, na který návštěvníci nezapomenou a který pro ně zároveň bude mimořádně zábavný. Krom tohoto požadavku musela agentura Kindred při vymýšlení konceptu navázat na zastřešující myšlenku Excelentu, která vychází z respektování tradic #PoSvýOse. 

SVATEBNÍ KAPLE PRO KLASICKÉ PÁRY I LGBT

Kaple vítala klasické páry i LGBT osoby.

Prostor pro realizaci konceptu, v tomto případě tedy svatební kaple, byl v Excelent Zóně, jejíž součástí byla také samostatná Excelent Stage a odpočinková zóna. “Beats for Love je hlavně o lásce. Té jsme se chtěli držet. Rozhodli jsme se proto spojit lásku s posláním značky Excelent, s respektováním tradic po svý ose. A je snad nějaká zábavnější oslava lásky než sňatek na fesťáku?” komentuje tvorbu kreativního konceptu Nikola Foktová, creative directorka agentury Kindred. 


“Zároveň jsme se drželi přístupu značky Excelent, tedy že je sice moudré respektovat tradice prověřené časem, ale ještě moudřejší je vzít si z nich to nejlepší, a žít je po svém,” doplňuje Foktová. Dlouhodobým claimem Excelentu je právě slogan "Po svý ose". Excelent se tak prezentuje jako moderní a živá značka pro mladé lidi, kteří mají rádi nové příležitosti a výzvy.

Sňatek ve svatební kapli mohl uzavřít každý nehledě na pohlaví. Wedding Chapel se tak stala prvním místem v České republikace, které vítalo jak klasické páry, tak LGBT osoby. Červenec, kdy festival probíhal je navíc měsícem LGBT. Překážkou nebyly ani víceskupinové páry a mnohomanželské svazky. Sňatku se zkrátka mohl zúčastnit každý. 

Pozornost věnovala agentura Kindred také svatební výzdobě a doplňkům. Díky tomu byla kaple tematicky vyzdobena bílými růžemi s chmelem. K dispozici měli nevěsty i ženichové nejrůznější svatební oblečení a rekvizity. Kdo chtěl, mohl tak svatbu pojmout tradičně a obléknout se formálně - včetně svatebního závoje nebo kravaty. Novomanželé ke svému slibu dostali zelený svatební prstýnek z 3D tiskárny, zapsali se do svatební knihy, a každý svatebčan dostal od Excelentu svatební dar v podobě nachmeleného přípitku. A vzhledem k tomu, že na správné veselce by měl být svatební dort, tak v duchu sloganu “Po svý ose” nechyběla tato tradice ani zde. Jen v moderní verzi: třípatrový dort tu tvořily pivní láhve. A nechyběl ani první tanec novomanželů, přímo pod DJ pultem, hned naproti kapli. 

Svatební fotografie, které novomanželé s hashtagem #Excelent4Love nahráli na Instagram, si následně mohli vytisknout. Páry, které plánují opravdovou svatbu, se navíc mohly zapojit do speciální soutěže o zajištění piva a párty na svou plánovanou svatbu. Stačilo, aby svatební fotku z kaple nahráli na Instagram s hashtagem #SvatbaPoSvyOse. Pokud někomu scházel partner, stačilo využít speciální Rande Wall (“Pro ty, co už nechtějí beat single.”) Na tuto stěnu single zájemci připíchli svou fotografii doplněnou telefonním číslem nebo instagramovým nickname a aby jim čekání na osudového partnera ubíhalo rychleji, dostali od Excelentu pivo zdarma. 

KAŽDÝ 16. NÁVŠTVĚNÍK FESTIVALU UZAVŘEL MANŽELSTVÍ

Dohromady se v kapli sezdalo přes 2 500 novomanželů, tedy každý 16. návštěvník festivalu. Po celou dobu konání čtyřdenního festivalu byla před svatební kaplí fronta návštěvníků, jejichž cíl byl jediný - oslavit lásku #PoSvýOse. Někteří k tomu přistoupili více oficiálně, jiní naopak s humorem. Bylo na Jakubovi Kotkovi a Martinovi Vévodovi, oddávajících z řad influencerů, aby vyhodnotili situaci a přizpůsobili tomu atmosféru.

“Už delší dobu se nám potvrzuje, že kreativní brandové aktivace vytvořené na míru eventům nám doručují zapamatovatelný zážitek se značkou. Každý rok je to velká výzva, ale letošní nápad Wedding Chapel pro Beats for Love měl fantastické ohlasy. Účast lidí v Excelent zóně předčila všechna očekávání a atmosféra, kterou návštěvníci vytvořili, byla skutečně unikátní,” dodává Igor Petrikovič, brand specialista značky Excelent.


A to nejlepší na závěr: jeden novomanželský pár se v kapli doopravdy zasnoubil!



Příběh značky Excelent  si můžete poslechnout na jarní konferenci BRANDstorming.