Dokážeme soupeřit s globálními hráči

Big Shock! bere rok 2021 jako restart. "Změnili jsme mediální plánování, posílili online a vstoupili na trh ledové kávy," říká v rozhovoru marketingový manažer značky Jan Kopřiva.


Možná to pro někoho bude překvapení, ale jedničkou v segmentu energetických nápojů je v Česku z pohledu objemu prodejů Big Shock!. Tuzemská firma tak úspěšně konkuruje globálním hráčům s nesrovnatelnými rozpočty. S marketingovým manažerem značky Janem Kopřivou jsme mluvili o důležitosti silného brandu, jednotném plánování kampaní v televizi a onlinu nebo o tom, proč během covidu zvyšovat investice do marketingu.

Jak se značce Big Shock daří v době covidu?

Když loni v březnu přišla první vlna, byl tam obrovský šok a nákupní vzorec se změnil ze dne na den. To si všichni pamatujeme. Druhá půlka března a duben byl špatný, tam se prodeje propadly dramaticky. Do konce roku už jsme to nestihli úplně dorovnat, ale můžu říct, že léto a následující měsíce se už vyvíjely dobře a ta ztráta nebyla tak hrozná. A letošní rok zatím vypadá velice nadějně. Ale máme obrovské štěstí, alespoň teď to tak vidíme, předtím jsme to vnímali jako velké mínus, že nejsme v on-tradu. Oproti konkurenci, která tam má "x" procent prodejů a utrpěla tím daleko více, nás propad v tomto kanálu nepostihl.

 

Jaká je vůbec pozice značky Big Shock v segmentu energetických nápojů?

Moc lidí to neví, ale co se týká objemu prodejů, je Big Shock jednička na trhu. Z pohledu hodnoty jsme pak dvojka. Tady si střídáme pozice s Red Bullem. Povědomí o značce Big Shock je v populaci už několik let a lidi nás znají jako tu žlutou plechovku. Nicméně u cílovky 18-35, na kterou cílíme, to zatím není úplně lovebrand. To si můžeme říct na rovinu. Big Shock neměl historicky punc takového toho cool výrobku, který by se stal lovebrandem.