Covid nutí firmy urychlit digitalizaci

Začínal vývojem mobilních aplikací, dnes Gabriel Zábušek pomáhá se svým týmem agentury Kindred transformaci známých globálních značek.


„Potřeba digitální transformace u firem, které na dnešní situaci nebyly připravené, neustále roste. I proto loni vyskočily naše příjmy o 40 %. Díky zvýšené poptávce po datových a technologických službách v současnosti otevíráme dvě desítky nových pozic,“ říká Gabriel Zábušek, šéf technologické agentury Kindred patřící do globální komunikační skupiny Publicis Groupe. Jeho rozrůstající se tým dnes pracuje pro globální firmy jako Daimler, Procter & Gamble či L'Oréal.

Gabrieli, můžete na úvod stručně vysvětlit, čím se v Kindredu zabýváte?

Pomáháme firmám s digitální transformací jejich byznysu a marketingovou automatizací. Zaměřujeme se konkrétně na implementaci a správu webových aplikací, CMS, DMP, CRM, e-commerce, webovou analytiku, data science a vizualizaci dat. Fungujeme také jako konzultanti a podílíme se na vytváření strategií.


Jak jste se k této práci dostal? Vzpomenete si ještě na prvního klienta?

V roce 2010 mě přes našeho společného známého oslovil Michal Nýdrle, jehož agentura Nydrle patřila už tehdy k nejznámnějším digitálním agenturám u nás. Potřeboval tehdy rozšířit svůj byznys o vývoj mobilních aplikací. Prvním klientem byl výrobce petfoodu a doplňků pro domácí mazlíčky Hill's. Zadáním bylo dostat většinu produktových informací pro veterináře do jedné aplikace včetně různých formulářů a dalších funkcionalit. A na to se rychle začali nabalovat další klienti, byla to taková bublina. Všichni tehdy najednou chtěli mobilní aplikace bez ohledu na to, zda dávaly v daném segmentu smysl a někdo si je stahoval.