Být nablízku a zabavit. O to se snaží Excelent i další značky

Největší panika ohledně pandemie odeznívá, ale restrikce zůstávají. Pivo Excelent, T-Mobile a další značky proto spouštějí kampaně, které lidem pomáhají toto období přečkat.


Vzhledem k omezení pohybu tráví lidé více času online nebo u televize. Denní počet diváků i čas strávený před obrazovkou se zvýšil o desítky procent. Ještě větší nárůst je viditelný u času stráveného u chytrých televizí - jejich uživatelé na obrazovkách například sledují různé livestreamy nebo používají YouTube.

Lidé tráví více času u televize, počítačů i mobilních telefonů. Hry jsou mezi staženými aplikacemi největším tahounem.

Kromě toho stávající situace přinesla nárůst prodeje elektroniky, předplatného zábavy a her. Zábavné kategorie jsou vzhledem k povinné karanténě vyhledávány nejen nejen jako “nice-to-have” - zmíněné produkty jsou nyní pro spotřebitele snadněji odůvodnitelné. A protože lidem odpadla možnost kontaktu s ostatními, tak jim zároveň schází sociální činnosti, na které byli zvyklí - setkávání s přáteli v restauracích a barech, návštěva kin a koncertů nebo společné sportovní aktivity.


Lze ale i společenským aktivitám dát online podobu? Nejen, že se ukazuje, že ano, ale poptávka je navíc velká. “Lidé potřebují pocit normálního života a nebo alespoň alternativu, která běžné aktivity nahrazuje. A sociální sítě, videa a livestreamy jsou vhodnými kanály a zároveň nástroji, jak se svými zákazníky udržet vztah,” shrnuje Nikola Foktová z agentury KINDRED.

ZAJÍT "NA JEDNO" VIRTUÁLNÍM ZPŮSOBEM

Příkladem iniciativy, která si klade za cíl udržet lidi doma a zároveň je zabavit a propojit, je právě probíhající kampaň, kterou připravila značka Excelent od Plzeňského Prazdroje ve spolupráci s agenturou KINDRED. V rámci kampaně se influenceři snaží jít na svých kanálech vzorem a prostřednictvím svého obsahu ukazují, že pivo s kamarády může být zábavné i v onlině formě - třeba díky livestreamu nebo Skype hovoru. Část lidí se totiž během karantény s nedostatkem sociální interakce smiřuje tak těžko, že omezení pohybu dokonce porušují. “Nyní je nejlepší čas využít sílu pivní kultury a spojit lidi opět dohromady - online! Proto jsme se spojili s vybranými influencery, se kterými mohou sledující jít na virtuální pivo,” vysvětluje Lucie Veselá, brand specialistka Excelentu


Do kampaně je zapojená celá řadu influencerů - například moderátor Martin Vévoda, tanečnice Alžběta Ferencová nebo zpěvačka Gábina Heclová. Ve svém contentu influenceři do kampaně zapojují i své kamarády a vyzývají fanoušky, aby se zúčastnili soutěží, ve kterých mají možnost získat zásobu Excelentů pro sebe i své kámoše na virtuální posezení u piva. “Žijeme v době, kdy každým pivem vypitým doma na gauči chráníme lidské životy. S Excelentem nám proto bylo jasné, že musíme jednat rychle. A protože i karanténu si můžete užít #PoSvýOse, zburcovali jsme během několika dnů influencery a spustili soutěž pro všechny, kteří si chtějí dát s kámošem své oblíbené pivo,” komentuje kampaň Nikola Foktová, kreativní ředitelka z agentury KINDRED.