Být nablízku a zabavit. O to se snaží Excelent i další značky

Největší panika ohledně pandemie odeznívá, ale restrikce zůstávají. Pivo Excelent, T-Mobile a další značky proto spouštějí kampaně, které lidem pomáhají toto období přečkat.


Vzhledem k omezení pohybu tráví lidé více času online nebo u televize. Denní počet diváků i čas strávený před obrazovkou se zvýšil o desítky procent. Ještě větší nárůst je viditelný u času stráveného u chytrých televizí - jejich uživatelé na obrazovkách například sledují různé livestreamy nebo používají YouTube.

Lidé tráví více času u televize, počítačů i mobilních telefonů. Hry jsou mezi staženými aplikacemi největším tahounem.

Kromě toho stávající situace přinesla nárůst prodeje elektroniky, předplatného zábavy a her. Zábavné kategorie jsou vzhledem k povinné karanténě vyhledávány nejen nejen jako “nice-to-have” - zmíněné produkty jsou nyní pro spotřebitele snadněji odůvodnitelné. A protože lidem odpadla možnost kontaktu s ostatními, tak jim zároveň schází sociální činnosti, na které byli zvyklí - setkávání s přáteli v restauracích a barech, návštěva kin a koncertů nebo společné sportovní aktivity.


Lze ale i společenským aktivitám dát online podobu? Nejen, že se ukazuje, že ano, ale poptávka je navíc velká. “Lidé potřebují pocit normálního života a nebo alespoň alternativu, která běžné aktivity nahrazuje. A sociální sítě, videa a livestreamy jsou vhodnými kanály a zároveň nástroji, jak se svými zákazníky udržet vztah,” shrnuje Nikola Foktová z agentury KINDRED.

ZAJÍT "NA JEDNO" VIRTUÁLNÍM ZPŮSOBEM

Příkladem iniciativy, která si klade za cíl udržet lidi doma a zároveň je zabavit a propojit, je právě probíhající kampaň, kterou připravila značka Excelent od Plzeňského Prazdroje ve spolupráci s agenturou KINDRED. V rámci kampaně se influenceři snaží jít na svých kanálech vzorem a prostřednictvím svého obsahu ukazují, že pivo s kamarády může být zábavné i v onlině formě - třeba díky livestreamu nebo Skype hovoru. Část lidí se totiž během karantény s nedostatkem sociální interakce smiřuje tak těžko, že omezení pohybu dokonce porušují. “Nyní je nejlepší čas využít sílu pivní kultury a spojit lidi opět dohromady - online! Proto jsme se spojili s vybranými influencery, se kterými mohou sledující jít na virtuální pivo,” vysvětluje Lucie Veselá, brand specialistka Excelentu


Do kampaně je zapojená celá řadu influencerů - například moderátor Martin Vévoda, tanečnice Alžběta Ferencová nebo zpěvačka Gábina Heclová. Ve svém contentu influenceři do kampaně zapojují i své kamarády a vyzývají fanoušky, aby se zúčastnili soutěží, ve kterých mají možnost získat zásobu Excelentů pro sebe i své kámoše na virtuální posezení u piva. “Žijeme v době, kdy každým pivem vypitým doma na gauči chráníme lidské životy. S Excelentem nám proto bylo jasné, že musíme jednat rychle. A protože i karanténu si můžete užít #PoSvýOse, zburcovali jsme během několika dnů influencery a spustili soutěž pro všechny, kteří si chtějí dát s kámošem své oblíbené pivo,” komentuje kampaň Nikola Foktová, kreativní ředitelka z agentury KINDRED.

Unikátní sérii aktivit nyní spouští ve spolupráci s agenturou Newcast také společnost T-Mobile. V kampani na sociálních sítích chce inspirovat uživatele, aby i v době plné nepříjemných omezení nepřestávali žít.


Livestreamy s osobnostmi probíhají na Facebooku. Prvním ambasadorem projektu je Yemi A.D.

Pod hashtagem #NepřestávámeŽít proto ukazuje příběhy zajímavých osobností z různých oblastí, které se s aktuální situací vypořádali pomocí online technologií. Prvním ambasadorem projektu je známý tanečník a producent Yemi A.D., který musel svou Dance Academy Prague převést do digitálního prostředí, kde pokračuje v kurzech.


Zpřístupnit svůj obsah na internetu je alespoň částečně možné i v odvětvích, která máme spojená s aktivitami mimo domov téměř neodmyslitelně. Třeba v případě kina. V rámci projektu Moje kino LIVE si lidé mohou od artových kin koupit vstupenku na promítání filmů, přičemž 30 minut před začátkem dostanou odkaz na projekci. Ta se snaží přiblížit návštěvě artového kina, a tak je součástí projekce i uvedení snímku filmovým odborníkem nebo prostor na divácké reakce prostřednictvím chatu.

OBĚDOVÁ PAUZA V ONLINE PODOBĚ

Livestream je nyní ideální formou komunikace směrem k zákazníkům, přičemž ho lze strategicky využít i třeba k podpoře prodeje nových produktů, která dříve probíhala offline - lidé stáli několikahodinovou frontu před prodejnami. Čínská značka Xiaomi právě tak v únoru představila veřejnosti nový vlajkový telefon Mi10, který šel do online prodeje hned další den. Sportovní gigant Adidas přistoupil v livestreamu rovnou k nákupům v reálném čase - v online přenosu představil limitovanou edici tenisek, kterou si uživatelé mohli ihned objednávat, přičemž živý přenos sledovalo přes 2,2 milionu diváků. 

K videostreamu Chipotle Together se diváci mohli připojit každý den v době oběda - tedy v čas, kdy jsou zvyklí setkávat se s přáteli a kolegy Nákup nových mobilů nebo tenisek ovšem nepatří mezi aktivity, kterým se běžně věnujeme každý den. Lidem nejvíce schází obyčejné činnosti a setkávání - třeba oběd s kolegy a kamarády v polední pauze. Populární americký řetězec rychlého občerstvení Chipotle proto spustil obědový pořad nazvaný Chipotle Together, ke kterému se se každý den mohlo připojit až 3000 sledujících. V moderovaných livestreamech vystupovaly různé celebrity a sledující měli navíc možnost vyhrát dárkové poukazy na dovoz jídla.


K videoformátu se ve světě obrátily i organizace a značky, které ho normálně nevyužívají téměř vůbec - náboženské instituce streamují své bohoslužby, zemědělci ve videích vyprávějí o svém ovoci a zelenině a kuchaři z restaurací učí své diváky vařit jejich oblíbená jídla.“Nezapomeňte ale, že stream je jen formát. Aby to nebylo jen plýtvání daty, musí v něm vaše cílovka najít, po čem touží. Ať už je to nová adidaska, celebrita, nebo nejlepší kámoš,” doplňuje Nikola Foktová z Kindredu.